Het leven van een metal artiest

Metallica, Iron Maiden, Rammstein; het zijn drie van de meest bekende metal bands. Leerlingen zullen ze kennen maar of ze ervan houden is een ander verhaal. Het muziekgenre Metal is een subcultuur die een grote mate van “eigenheid” uitstraalt. Deze workshop gaat over jouw eigen plek en stem vinden door presentatie, marketing en social media. En niet bang te zijn voor een misschien vreemde keuze. In deze online workshop worden de leerlingen door een metalgitarist meegenomen in de wereld van subculturen en zoeken ze naar hun eigen stijl en brand!

Opbouw van de workshop

De workshopleider vertelt de leerlingen meer over zichzelf en wil zo de leerlingen aan het denken zetten. Hij vertelt hoe leuk maar moeilijk het is een beroep te kiezen dat net buiten de norm valt. In zijn geval is dat metalgitarist, maar de workshop gaat hier niet verder op in. Juist het kiezen voor dát wat bij jou past, daar gaat het om!

Leerlingen ontdekken dat het niet altijd makkelijk is om je passie te volgen. Ze horen hoe het is om als ondernemer en zelfstandige te werken. Maar bovenal worden leerlingen gemotiveerd om in hun eigen tijd hobby’s te blijven zoeken en doen. Om het voor leerlingen concreter te maken, gaan ze aan de slag met het bedenken van hun eigen “brand”, oftewel hun merk. Voor hun brand moeten ze een evenement organiseren. Ze denken na over wie hun doelgroep is, hoe je die bereikt en welk taalgebruik daarbij past. Daarnaast leren ze een bedrijfslogo te ontwerpen. Ze gaan in de workshop aan de slag met presentatie, marketing en social media. Op het einde van de workshop heb je een klas vol met brands die passen bij de leerlingen. Zo ontdekken ze gaandeweg de workshop dat er ook voor hun brand een markt is!

Wie is Kevin?

Als sessiemuzikant kent Kevin Storm als geen ander de betekenis van “je dromen achterna gaan”. Met zijn gitaar in de hand vliegt hij de hele wereld over als invalgitarist voor allerlei bekende metalbands. Dit betekent voor hem een leven van avontuur, enorme festivals en grootse momenten, maar Kevin deelt ook graag de waarheid. Wat het betekent om je dromen achterna te gaan, en wat doe je dan als je ze allemaal bereikt hebt? Is het echt zo mooi om bekend te zijn? Word je rijk van dit werk? Hoe begin je een eigen bedrijf?

Kevin’s insteek in deze workshop is er een van eerlijkhei: “Vecht om je dromen te behalen, maar wees realistisch, ook dromen is werk, en ook over dromen betaal je belasting”. In de workshop gaan we actief aan de slag met het presenteren van een eigen bedrijf. Wie is je doelgroep? Wat wil je bereiken? Hoe presenteer je jezelf? En alles mag gevraagd worden en krijgt een eerlijk antwoord. Een kijkje achter de gordijnen van het grote podium.

    Meer informatie aanvragen

    Wil je je inschrijven voor de cultuurdag? Ga dan naar inschrijven.cultuurdag.nl.